-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50939 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:10

چرا مهريه زن را نقد نمي گيرند تا مردم مهريه هاي سنگين و غيرقابل پرداخت را قرار ندهند؟
الف) اين مسأله در زماني درست است كه شارع از اول تعيين مقدار معين را لازم دانسته باشد؛ آن گاه سخن از اين پديد مي آيد كه «چگونه مي توان آن را به گونه اي شناور و انطباق پذير با شرايط زماني و مكاني تنظيم كرد»؛ ليكن چنان كه گفته شد، شارع مقدس مصلحت غالبي در اين امر نديده و لازم نديده است كه آزادي هاي فردي را در اين زمينه محدود سازد. ب ) مسلماً بالا بردن مهريه براي جلوگيري از طلاق كار چندان خوبي نيست؛ بلكه در روايات آمده است كه «مهريه سنگين خود موجب اختلاف در خانواده است» و اختلاف اصلي ترين عامل طلاق مي باشد. بنابراين رويه فوق هرگز درست نيست. اما اين كه بخواهند از طريق اجبار و وضع قوانين در اين مسأله دخالت كنند معلوم نيست كه تا چه مقدار مؤثر باشد؟ بلي در صورتي كه شرايط ويژه اي در جامعه پديد آيد كه مسأله مهريه هاي سنگين واقعاً مشكل آفرين باشد، حكومت مي تواند به حكم ثانوي، قوانيني در اين زمينه وضع كند. در اين رابطه مي توانيد با هم فكري دوستان خود و ديگر كساني كه در اين زمينه ها آشنايي عميق تري دارند، طرحي تهيه و به نهادهاي قانون گذاري كشور ارائه كنيد. ج ) هر قراردادي - همان گونه كه بسته مي شود - بايد رعايت شود و تنظير آن به نماز - كه امري تعبدي است و در آن قصد قربت شرط مي باشد - متفاوت است. اگر قرار باشد با تغيير نيت به شكلي كه شما ترسيم كرده ايد، مسائل حقوقي دگرگون شود، هيچ قراردادي در جامعه دوام واستحكام نخواهد داشت و تمام نظام حقوقي جامعه برهم خواهد ريخت. د ) اولاً، مسأله شرايط خاص زماني، آن هم در جامعه ما، مسأله ديگري است و چنان كه در بند «ب» گفته شد، مي توان آن را به صورت حكم ثانوي مورد بررسي قرار داد. ثانياً، خلط مسائل با يكديگر درست نيست. در تمام جوامع بشري يك سري امور اخلاقي غير لازم الاجراء وجود دارند و يك سري امور حقوقي و لازم الاجراء.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.